Dagje centrum San Francisco deel 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu Dagje centrum San Francisco deel 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu

Dagje centrum San Francisco deel 2

Door: Willy Ufkes

Blijf op de hoogte en volg Willy

14 Augustus 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo allemaal,

Hier het vervolg van onze dag:

Na de lunch en de lekkere koffie, hebben we de auto opgehaald en heeft John ons thuisgebracht. Dat was wel even wennen met een Amerikaanse navigatiesysteem. Na het nemen van een paar verkeerde afslagen hadden we het ding door en kwamen we heelhuids aan bij hun huis. Pim moest nog even doorwerken.

Heerlijk in het zonnetje in de tuin zitten lezen en het 1e verslag zitten schrijven. Na een uurtje gingen weer op pad om bij een Italiaans restaurant te eten. Om daar te kunnen eten moet je maanden van te voren reserveren. Het eten was dan ook van een uitstekende kwaliteit vooral het toetje was zo lekker dat ik het glaasje bijna uit wilde likken ;-)

Toen op weg naar het concert van de Jonas Brothers. Dit was echt heel erg leuk om mee te maken. Zeker ook voor Lisa die dit nog nooit gedaan had. Eerst was er een voorprogramma met verschillende bands.
Aangezien dit allemaal buiten gebeurd had Maryam gezegd dat we warme kleding mee moesten nemen. We zaten vrij hoog en de wind vanuit zee stond er pal op, dus al snel de vesten aangetrokken. Maar de zon scheen nog dus op zich was het te doen. Maar toen eenmaal de zon achter de heuvels verdween werd het toch een partij koud zodat we de jassen er ook bij aan moesten trekken. Er waren ook meiden bij die met een kort broekje en een dun shirtje daar stonden. Nou die hebben het echt koud gehad. Wij kregen het er in ieder geval al koud van als we er naar keken.
Het voorprogramma duurde best lang en voordat het hoofprogramma begon was het al donker. Tussen de programma's was er nog een pauze dus iedereen snel naar het toilet. Wij zaten rustig te wachten en toen werd het opeens donker en begonnen ze te spelen. Wij konden zo kijken op de tent waar je eten en drinken kon kopen en naar het toilet kon. Grote paniek opeens daar toen het begon, want iedereen wilde het natuurlijk zien. Het was zo grappig om te zien, het leek net een grote mierenhoop waar in gepord was. Een flinke krioelende massa die niet wist hoe snel ze weer op de banken konden komen.

Het concert van de Jonas Brothes was echt leuk om te zien en te horen. Lisa had het ook reuze naar haar zin en heeft lekker mee zitten zingen en klappen. Op het eind is Pim de auto al gaan halen en voordat het bijna afgelopen was, zijn wij weggegaan. Pim had de auto al lekker voorverwarmd, wat heel fijn was, want een beetje ijskonijn waren we wel geworden ondanks de warme chocolademelk die John en ik tussendoor nog gehaald hadden. Het was inmiddels bijna 23.00 uur dus dat we naar huis gingen was ook geen overbodige luxe...

Omdat het vanavond heel helder was, zijn we nog naar een hoog punt gereden waar je over de gehele verlichte stad kon kijken. Dat was waanzinnig mooi en we hebben nog wat foto's gemaakt. Maar het was daar ook heel erg koud en winderig, dus zijn we snel de auto weer ingedoken. Daarna naar hun huis gereden. Kortom, we hebben weer een hele leuke dag gehad.

Morgen trekken we verder in onze mega grote huurauto. John had een middenklasse besteld, waar wel al onze bagage in paste. Maar omdat die allemaal al verhuurd waren, kregen we een upgrade. We hebben nu dus zo'n echte Amerikaans slagschip, dus we hoeven niet bang te zijn dat onze bagage er niet in past. Maar het zal even wennen zijn om in zo'n groot ding te rijden.

Het is inmiddels half 1 's nachts hier, dus ik ga er maar eens mee stoppen....

O, ja. Ik kreeg van jullie door dat er geen foto's ontvangen zijn, dus ik zal proberen een 1 foto te verzenden.

De groetjes van de wandelaars...

• 14 Augustus 2013 - 14:40

Harry Eb Herma:

Hallo cocertgangers met de koude voeten. Wat een avonturen hebben jullie weer beleefd. Gaaf hoor. Veel plezier de komende tijd.
    Groetjes
    De heesbeesten