Richting Grand Canyon - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu Richting Grand Canyon - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu

Richting Grand Canyon

Door: Willy Ufkes

Blijf op de hoogte en volg Willy

23 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Flagstaff

Hallo allemaal,

Vanmorgen heerlijk lang uitgeslapen, want we hoefde pas 11.00 uur uit te checken in het hotel van Las Vegas. Aangezien er geen ontbijt bij zat, hadden we alle tijd om de boel weer in te pakken en richting auto te brengen (wat gewoon 10 min. heen en 10 min. terug duurt...) Daarna maar eens het hotel van binnen meer bekeken en op zoek waar we ergens konden ontbijten. Nou die was er hoor, je kon daar gewoon 24 uur per dag een ontbijt krijgen. Gewoon niet te geloven. En er zaten al weer genoeg mensen achter de gokkasten of bij de Black Jack tafels. Het was nu wel minder druk, maar nog steeds veel mensen.

Nou dat ontbijt was behoorlijk stevig, na dit eten hoefde we ook gelijk niet meer te lunchen, want hij hakte er goed in.... En ja, het is nu 19.00 uur en ik begin nu pas een beetje honger te krijgen, dus ik bedoel maar.
Na ons "ontbijt" nog rondgelopen en een leuke stoffen tas gekocht met Las Vegas erop, maar niet al te groot er op.

Daarna toch maar eens richting auto gelopen en gekeken hoe we het beste uit deze chaos weg konden. Want dat is het wel, het is heel leuk om mee te maken, maar als je er een tijd zou blijven wordt je knettergek. Is het niet van de temperatuur dan wel van de drukte. Het is een groot verschil met Lake Tahoe, waar we ons soms alleen op de wereld voelde.

Wij de stad uit richting Grand Canyon, weer een flinke reis van 4,5 uur. Onderweg nog even de Hoover Dam aangedaan en we dachten zo door te kunnen rijden, maar de weg was afgesloten. Dit blijft ook een indrukwekkend fenomeen en we hebben flink wat foto's gemaakt.
Toen John en ik hier 12 jaar geleden waren, moest je gewoon via deze route om verder te rijden. Nu zagen we een hele grote brug waar je overheen moest. Dat ding is volgens ons behoorlijk nieuw. Het navigatiesysteem raakte in ieder geval van slag en wilde steeds dat we terug keerde naar die oude weg.... Ons niets van aangetrokken natuurlijk ;-)

Onderweg zagen we regelmatig dikke wolken die flink wat sap naar beneden lieten vallen en ook wij hadden onderweg af en toe regen. De temperatuur zag je steeds meer zakken.

Eerst wilde we doorrijden tot Flagstaff, maar dan moeten we morgen nog een stuk verder rijden om bij de Grand Canyon te komen. Hadden we niet zoveel zin in en nu gestopt bij het plaatsje Williams. Hier vandaan kunnen we recht naar boven rijden en dat scheelt weer 30 miles. Inmiddels was het flink gaan regenen en is de temperatuur gezakt naar 57 Fahrenheit , dat is 13,8 graden! Het voelt dus behoorlijk koud aan.

We zitten nu weer in een Best Western motel en daar is het internet optimaal en kan je al je apparaten gebruiken voor internet en er zit geen limiet op. Daar worden we alle drie heel blij van, hahaha. We blijven hier 2 nachten.

We kunnen hier ook eten dus dat gaan we zo maar eens doen.

De groetjes allemaal weer van ons, XXX

• 23 Augustus 2013 - 06:22

Pim:

Leuk dat jullie toch naar de Grand Canyon gaan. Blijft toch indrukwekend.

Jullie gaan van warm naar koud, van zon naar regen, van rustig naar druk en weer naar rusting. Volop variatie. Geniet er maar van. Ik lag vanmiddag in de stoel bij de tandarts. Duidelijk dat ik liever in een stoel van Best Western zou liggen :)

• 23 Augustus 2013 - 06:30

H En H:

Hallo weersveranderaars

Dat zijn nog eens verschillen. Maar jullie zijn overal tegen bestand. Geniet van al die mooie dingen. Wij zullen wel een liedje zingen. Slaat nergens op. Maar rijmt wel lekker hihi.

Groetjes
    De heesbeesten