We komen in de buurt van San Francisco - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu We komen in de buurt van San Francisco - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu

We komen in de buurt van San Francisco

Door: Willy Ufkes

Blijf op de hoogte en volg Willy

26 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Visalia

Hallo allemaal,

Vandaag niet zo heel veel te vertellen, want we hebben heel lang in de auto gezeten.

Vanmorgen een echt Amerikaans ontbijt gehad en dat was ook weer eens wat anders.
We moesten ontbijten waar gisteren gegeten hadden. Dat café/restaurant is gewoon 24 uur per dag open en we zagen mensen gewoon al aan een hamburger of een Bloody Mary zitten.... Die waren vast aan het werk geweest en hadden gewoon trek in een stevige maaltijd.

Wij voor het hartige ontbijt gekozen, want al die zoetigheid wordt je wel een beetje zat.
Krijgen we ons bord met roerei met ham (heerlijk!) en een grote plak rösti.... Daarbij zat een soort broodje dat tussen een wit bolletje en een scone in zat. De rösti smaakte prima (Lisa vond van niet, hahaha) en dat broodje was zo compact, toen je die op had zat je echt wel vol.

En toen maar weer op pad gegaan. We wilde eerst naar Bakersfield rijden en zagen dat dat 4,5 uur zou duren. Onderweg was het echt heel saai rijden, alles was heel droog, bijna geen bergen of bomen en struiken en dat kilometers lang. We zaten regelmatig flink te gapen en het was maar goed dat we nog een beetje gezellige muziek hadden, anders zouden we zo in slaap vallen....

Wat wel heel erg leuk om te zien was dat je hele lange treinen had met heel veel locomotieven er voor. Eentje had zelfs 8 locomotieven er voor zitten. Die treinstellen zijn echt heel erg lang en sommige hadden dan ook nog 2 containers boven op elkaar staan.

Inmiddels hadden we Bakersfield al gehaald en dat was een behoorlijk grote plaats, maar omdat het nog vroeg was, zijn we toch doorgereden.
Wat ons wel opviel was dat de wegen rondom de steden heel erg slecht waren en daarbuiten waren ze prima.

Inmiddels zijn we tot het plaatsje Visalia gekomen en hebben we 580 km gereden. Dat schiet lekker op. We zitten nu in een Comfort Inn motel en ook dit ziet er prima uit, vergelijkbaar met de Best Westerns motels die we steeds namen. Zo in de plaats zelf naar een restaurant zoeken en misschien nog zwemmen daarna, want de temperatuur is hier nog steeds dik over de 30 graden.

We moeten nu nog zo'n 370 kilometer rijden, dus we kunnen het lekker rustig aan doen morgen.

Jullie werk ze allemaal maar weer!

Groetjes van de asfaltridders

• 26 Augustus 2013 - 03:45

Pim:

Leuk lang verslag - ondanks dat jullie voornamelijk in de auto hebben gezeten vandaag.

We hebben nog steeds stroom en water in San Francisco - de bosbrand bij yosemite is nog niet onder controle.

Geniet nog maar even van he warme weer en van je zwembad. Het is hier redelijk weer maar niet warm genoeg om te zwemmen.

• 26 Augustus 2013 - 06:11

H En H:

Hallo asfaltridders of kilometervreters

Dat is weer een flinke afstand die jullie hebben afgelegd. Morgen nog een klein stukje en dan zijn jullie weer in San Francisco. Hopden dat ze dan de branden onder controle hebben. Best wel spannend. Het begint al aardig op te schieten, al willen jullie daar waarschijnlijk nog niet aan denken. Nog veelm zwem- en eetplezier ;-)

Groetjes
    De Heesbeesten