Liechtensteinklamm - Reisverslag uit Kleinarl, Oostenrijk van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu Liechtensteinklamm - Reisverslag uit Kleinarl, Oostenrijk van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu

Liechtensteinklamm

Door: Willy Ufkes

Blijf op de hoogte en volg Willy

20 Augustus 2014 | Oostenrijk, Kleinarl

Hallo allemaal,

Vanmorgen was het heel erg bewolkt, maar wel droog. Dus op ons gemakje weer opgestart.
Daarna zijn we op weg naar St. Johan naar de Liechtensteinklamm gereden. Dat is in de bergen een kloof waar een waterval doorheen stroomt. Of meer eigenlijk dendert, want wat een natuurgeweld was dit!
Je klimt dan helemaal omhoog via bruggen en trappen en door grotten die een beetje verlicht zijn. Dat is heel grappig om te doen zo door het bijna donker te lopen en overal water te horen druppelen. Bij sommige stukken wordt je zelfs een beetje nat. Het was wel heel druk, soms moest je wachten om verder te kunnen lopen.
Eenmaal boven heb je nog een waterval die de stroom voedt. Daar even gezeten en toen weer het hele stuk omlaag gelopen. We hebben weer veel foto's gemaakt, want het blijft indrukwekkend zoiets.
Eenmaal beneden even wat gedronken en Lisa weer aan het ijs. Ik zei het vorige keer al, ze is echt een ijsmonster.....

Daarna nog de plaats St. Johan im Pongau bekeken, maar ondertussen begon het te regenen en dan ga je niet echt op je gemakje rondlopen. Daar bij een hele grote sportwinkel nog goeie loop/bergschoenen en een mooie rugzak gekocht. We houden de Oostenrijkse economie wel op pijl hoor.... Nog een poosje rondgelpen en toen richting huis.

Morgen geven ze echt slecht weer op, veel regen en kou, maar daarna gaat het weer opknappen. We kijken wel wat we dan gaan doen, maar misschien ook gewoon een rustdag, lekker zwemmen in het binnenbad of zoiets.

Groetjes van de watervalliefhebbers

• 20 Augustus 2014 - 18:40

H En H:

Hallo berggeiten

jullie hebben de dag weer goed besteedt. Het klinkt allemaal goed. Een rustdag is ook niet verkeerd. Belangrijkste is dat jullie genieten. Veeeeeel plezier!!!!

Groetjes
    de thuisblijvers en nieuwsvolgers ;-)

• 20 Augustus 2014 - 20:35

Anja:

Hoi,

St. Johan ligt dat tegen Zwitserland aan? Zo ja, dan ben ik er ook wel eens geweest, maar dat is heel lang geleden. Echt super mooi daar. Wij zaten toen in Fliess. Landeck is ook een leuke plaats.

Leuk om te lezen weer. Mask er morgen maar een lekkere relax dag van na al dat geklauter.

Groetjes,
    Anja

• 20 Augustus 2014 - 20:54

Willy Ufkes:

Hoi Anja,

Nee St. Johan im Pongau ligt echt midden in Oostenrijk, maar er zijn meer plaatsen die zo heten. Dit ligt dus niet dicht bij de Zwitserse grens.

Willy