Een rondje Jägersee - Reisverslag uit Kleinarl, Oostenrijk van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu Een rondje Jägersee - Reisverslag uit Kleinarl, Oostenrijk van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu

Een rondje Jägersee

Door: Willy Ufkes

Blijf op de hoogte en volg Willy

24 Augustus 2014 | Oostenrijk, Kleinarl

Hallo allemaal,

Vanmorgen op tijd opgestaan en hebben we weer eens van het ontbijt van het hotel gebruik gemaakt. Dat smaakte weer uitstekend en we hadden onzen buiken weer goed gevuld. Terwijl we zaten te eten begon het echt keihard te regenen en waaien. Toen we richting het hotel liepen voor het ontbijt, voelde we al dat het heel koud buiten was.
Na verloop van tijd regende het iets minder en konden weer richting ons appartement lopen. Daar een poos zitten lezen en van internet gebruik gemaakt.
Zo rond 11.00 uur begon het lichter te worden en was het inmiddels droog, dus onze schoenen maar weer aangetrokken en in de auto gestapt naar de Jägersee. Daar zijn we in de begin van de vakantie helemaal naartoe gelopen, nu wilde we om het meer heen lopen.
Het was behoorlijk fris, zo rond de 12 graden, maar af en toe piepte de zon er toch door. Toen we omhoog naar de bergen keken, zagen we dat het daar zelfs gesneeuwd had. Je kan dus wel nagaan dat het echt koud is geweest vannacht.
Als je eenmaal zo aan het lopen bent, krijg je het vanzelf warm, alhoewel de wangen wel fris bleven. Overal hoorde je watervalletjes en zag je kleine stroompjes naar beneden komen. De beek was zo helder dat je de bodem gewoon goed kon zien. We hebben weer veel foto's gemaakt, want steeds zagen we weer wat moois.
Eenmaal rond het meer gelopen, hadden we wel zin in een warme choco en apfelstrudel met warme vanillesaus. Zo..... die hakte er goed in en we zaten alledrie behoorlijk vol. Wij dus besloten (onder protest van Lisa ;-) ) het meer via de andere kant rond te lopen. Nu in een stevige looppas om onze maag weer ruimte te geven, het was ook wat warmer geworden en de vesten konden uit.
Onderweg kwamen we nog een grote boomstronk tegen met allemaal elvenbankjes, dus toch maar weer een foto gemaakt. Even later hoog in een boom een mega elvenbank van zeker wel 25/30 cm doorsnee. Hadden we op de heenweg helemaal niet gezien. De zon begon ook steeds meer door te komen en dan ziet de wereld er een stuk vrolijker uit.
Daarna zijn we met de auto nog een stukje rond wezen toeren in de omgeving, waardoor we weer nieuwe dingen zagen die we komende week nog kunnen gaan doen. Op zondag is hier alles dicht.
Morgen geven ze beter weer op met meer zon, dus hopelijk kunnen we dan naar de Saugensee hoog in de bergen met de kabelbaan omhoog en dan lopend naar beneden.

Nu weer terug in ons appartement en heb ik tijd om het verslag te schrijven.

Groetjes van de zondagskinderen ;-)

• 24 Augustus 2014 - 19:42

H En H:

Hallo Apfelstrudeletende wandelaars met de frisse wangen ;-)

Jullie hebben de dag weer goed benut. De zon ging er zelfs van schijnen. Kun je nagaan wat jullie uitstralen. Gezellig om jullie belevenissen te lezen. Plannen genoeg voor de kome de week zo te horen. We mijken er naar uit.

veel plezier maar weer.
    Groetjes