Altenmarkt - Reisverslag uit Altenmarkt im Isperthale, Oostenrijk van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu Altenmarkt - Reisverslag uit Altenmarkt im Isperthale, Oostenrijk van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu

Altenmarkt

Door: Willy Ufkes

Blijf op de hoogte en volg Willy

26 Augustus 2014 | Oostenrijk, Altenmarkt im Isperthale

Hallo allemaal,

Vanmorgen was het bewolkt, maar wel droog en Lisa wilde heel graag nog een keer naar een soort Thermen waar we vorige keer ook geweest waren. John had geen zin dus die heeft ons gebracht.

Dit is een heel leuk bad voor groot en klein. Er is een golfslagbad, mineraal bubbelbaden en een heerlijk warm mineraal buitenbad. De baden zijn zo rond de 34 graden dus zalig voor spieren en gewrichten. Het schijnt ook heel heilzaam te zijn voor als je huidproblemen, hoofdpijn of andere aandoeningen hebt.

Ook zijn er 2 glijbanen, 1 voor iedereen en 1 voor de durfal. Vorige keer mocht Lisa daar nog niet in, omdat ze te weinig woog, maar nu dus wel.
Ik zal hem even uitleggen: je stapt in een soort cabine en je moet je armen gekruist voor je houden, cabine gaat dicht en opeens klapt de vloer weg en heb je een vrije val van 60 km per uur! Dan krijg je een looping en nog wat ronddraaiingen. Lisa moest wel even moed verzamelen, maar ze wilde hem gewoon een keer gedaan hebben.
Nou ze vond hem geweldig, wat een kick voor die dappere dodo van ons! Dus daarna heeft ze hem nog 2x gedaan, want ieder uur kon je hem maar 15 minuten doen.

Voor de rest hebben we heerlijk gezwommen en genoten van het warme water en de andere glijbaan waar ik wel vanaf durfde hahaha. We hadden een kaartje voor 4 uur, dus gedoucht en naar buiten waar John ons weer op kwam halen. Hij had heerlijk in zijn spannende boek liggen lezen, waar hij nu ook eens eindelijk aan toe komt.

Gisterenavond moesten we lachen, want iedere avond nemen we een fles heerlijk Oostenrijkse wijn en toevallig zijn dat iedere keer de witte wijnen, maar er staan altijd rode wijnglazen. We hebben sinds een goede week een vaste tafel en nu stonden er dus al witte wijnglazen en een andere ober kwam al gelijk met een karaf water. De volgende komt dan gelijk met de wijnkaart. En omdat wij belangstelling hebben waar de wijnen vandaan komen en we ze heerlijk vinden smaken, vinden ze het heel leuk om ons te verwennen. Het is bijna een sport bij ze wie de wijnkaart komt brengen. Ze komen ook altijd nog even een praatje maken evenals de eigenaar af en toe. Vorige keer stond hij te lang te praten met ons en werd hij door zijn vrouw terug geroepen dat er nog meer gasten waren, hahaha. We worden dus echt in de watten gelegd. Dat wordt weer zo afkicken straks als we weer thuis zijn.......

Dit waren weer onze belevenissen.

Groetjes van de waterratjes en leesfanaat.....

• 26 Augustus 2014 - 18:12

Harry En Herma Heester:

Hallo wijnkenners en levensgenieters

Wat een goed leven zo. Dat wordt inderdaad afkicken straks.
    Nu nog maar even lekker djunken ;-).
    Jullie hebben Lisa toch wel extra verzekerd? Het lijkt wel een stuntvrouw.

Nou geniet er nog lekker van!!!!

Groetjes
    De heestbeestjes