1e dagm we zijn geariiveerd - Reisverslag uit Le Hameau, Frankrijk van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu 1e dagm we zijn geariiveerd - Reisverslag uit Le Hameau, Frankrijk van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu

1e dagm we zijn geariiveerd

Door: Willy Ufkes

Blijf op de hoogte en volg Willy

11 Juli 2015 | Frankrijk, Le Hameau

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd, maar hier dus eindelijk ons verhaal van gisteren en vandaag.

Gisteren zijn we rond 11.30 uur vertrokken en toen doken we gelijk bij Breda de file al in. Oké dachten we, dat begint al goed,,,,,, Dan maar richting Maastricht. Gelukkig konden we toen lekker doorrijden alleen bij Maastricht zelf hadden we een beetje file

Onze TomTom heeft helaas de neiging om ons steeds door een stad heen te loodsen i,p,v, er omheen. Daardoor zaten we dus opeens midden in Luik, niet echt fijn als je lekker door wilt rijden, maar dit terzijde....

Eenmaal uit Luik konden we weer lekker doortuffen en na verloop van tijd zagen we een grote rookpluim langs de kant van de weg, Bleek er dus een vrij nieuwe BMW bij de motorkap flink in de fik te staan, De mensen uit de auto waren als een gek al hun spullen aan het veilig stellen, maar sneu is het natuurlijk wel. Denk je lekker op vakantie te gaan, staat je goeie auto gewoon in de hens en ook flink ook. De hele voorkant stond al in brand. Echt schrikken, maar voordat je het beseft ben je er al voorbij met 130 km.

Helaas hadden we daarna regelmatig file en hebben we over 100 km behoorlijk lang gedaan, maar na Nice konden we opeens lekker doorrijden en voor we het wisten hadden we er nog even 150 km weggetikt. We zaten toen op de helft. Wij een plaatsje Beze ingedoken en daar zagen we een leuk hotelletje. Gelukkig hadden ze nog een kamer voor 3 personen. Eenmaal binnen was het echt Frans, krakende vloeren en allemaal gangetjes waar je naar je kamer toe kon lopen. Onze kamer zat een beetje aan het uiteinde en toen we de deur open deden was het allemaal donkerbruin hout. Het was net een soort mini appartementje met een apart toilet, waar je eerst naast de pot moest gaan staan om de deur weer dicht te doen ;-), een badkamer in de mooie jaren 70 bruin daarnaast onze slaapkamer met een trap naar boven waar nog 2 losse bedden stonden. Daar was het behoorlijk warm, want dat lag vlak onder het dak. Lisa zag het eigenlijk niet zitten om daar te gaan slapen dus offerde John zich op... Eenmaal geïnstalleerd gingen we naar beneden en daar was een binnenplaats waar je kon eten. We hebben daar heerlijk zitten eten en er stond een briesje waardoor het heel aangenaam vertoeven was.
Daarna maar eens een poging gedaan om te gaan slapen, lukte niet helemaal, maar uiteindelijk zijn we toch alle drie in slaap gevallen.
's Morgens een echt Frans ontbijt met een baquette en croissant, eigen gemaakte jam en roomboter, een soepkom thee en we konden er weer tegenaan.

Rond 9.00 uur gingen we weer rijden en we konden goed opschieten totdat we bij Lyon in de buurt kwamen. Echt niet normaal wat een drukte. We wilde even pauze houden en bij een grote tankstation en restaurant gestopt. Dat was mega groot, maar alles liep gesmeerd. Bij de toiletten ging het snel, even wat drinken en de benen strekken daarna weer de auto in. Inmiddels was het dik 38 graden en zo'n zwarte auto houdt de warmte goed vast..... Tja toen werd het een uitdaging om de parkeerplaats weer af te komen, honderden auto's die weer snelweg op wilden. Dat heeft ons wel een half uur gekost. Maar bij het eind van de parkeerplaats stonden er mensen die tasjes uitdeelde waarin 2 flesjes sap, Prins Lu koekjes en 2 pakken tuc in zaten. Was dat even leuk, want bij het drinken kreeg John ook al 2 blikje ice tea. We werden verwend. Wij hadden het idee dat het was omdat het een vrij nieuw complex was dat je dat kreeg, maar leuk was dat wel.
Inmiddels was het al 15.00 uur en hadden we nog maar 300 km gereden, dat ging nog wat worden om op tijd bij ons complex te komen. Gelukkig hadden we ma en pa hun overlevingstas waardoor we de inwendige mens konden voeden en we niet weer naar zo'n drukke parkeerplaats moesten. Dus ma, de worstjes, bepaalde knabbels en de plakken ontbijtkoek zijn al op ;-)
Maar eenmaal na Valences begon het een beetje op te lossen en konden we steeds vaker lekker doorrijden. Gelukkig, want die file wordt je echt wel zat met bijna 40 graden buiten.

Rond 19.00 hadden we het complex gevonden en ging het inchecken heel snel. Gelijk de broodjesservice voor morgen besteld, dus dat ook weer geregeld. We hebben een leuk appartement met een prachtig uitzicht. We kijken zo op de bergen, het zwembad en de zee, er zit een groot balkon bij, 2 badkamers en een piepklein kamertje waar Lisa kan slapen en wij een iets grotere slaapkamer. Maar alles is er en volgens mij gaan wij het hier prima naar ons zin krijgen. Het is hier rond de 30 graden, er staat een lekker windje en dat maakt het natuurlijk helemaal lekker.
Vanavond bij een ander complex een pizza gegeten, want we hadden geen puf meer om nog ver te moeten gaan zoeken. We gaan morgen maar eens kijken of er een supermarkt open is, zodat we wat drinken en vleeswaren in kunnen slaan. Zo niet dan moeten we nog even verder met de overlevingstas ;-)
We gaan nu maar eens ons bed opzoeken en morgen dus echt genieten van onze vakantie.

De groetjes van de file vreters.....

• 12 Juli 2015 - 00:11

Anja:

Hallo kilometervreters,

Fijn om te lezen dat jullie goed aangekomen zijn.

ik wacht met smart ☺ op jullie volgende avonturen.

Groetjes,
    Anja

• 12 Juli 2015 - 02:06

De Heesbeesten:

Hallo filetrotseerders

Jammer dat jullie zo vaak in de file hebben gestaan. Gelukkig hadden jullie het bekende overlevingspakket :-) Maar nu kan de vakantie echt beginnen. wakker worden met een mooi uitzicht en verse broodjes is geen verkeerd begin van de dag. Heel veel plezier!!!!