Onze 1e echte vakantiedag - Reisverslag uit Le Hameau, Frankrijk van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu Onze 1e echte vakantiedag - Reisverslag uit Le Hameau, Frankrijk van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu

Onze 1e echte vakantiedag

Door: Willy Ufkes

Blijf op de hoogte en volg Willy

12 Juli 2015 | Frankrijk, Le Hameau

Hallo allemaal,

Nou het vakantiegevoel zit er al helemaal in hoor!
Na een heerlijke nachtrust waarbij we zelfs een deken erbij moesten pakken, omdat we het fris begonnen te krijgen, hebben we eerst op ons balkon ontbeten met het verse stokbrood. Jammie, ondertussen genietend van het mooie uitzicht, er stond een lekker windje en we zagen de 1e mensen al richting zwembad gaan.
Dat wilde wij ook, dus spullen in de afwasmachine gezet, koffie voor John gemaakt anders kan hij niet verder ;-), goed ingesmeerd met factor 50. Op naar het zwembad. Gelukkig konden Lisa en ik nog 2 bedjes scoren en een parasol. Lisa de duikboot moest natuurlijk gelijk het zwembad uit proberen en moeders installeerde zich met een boek op een zonnebed. Je had gelijk geen kind meer aan ons. Wat is het hier heerlijk, zon op je bol een heerlijke bries vanuit zee, in een woord zalig!

John en ik moesten alleen nog spullen halen bij een supermarkt, een redelijke grote ligt in het plaatje Frejus, zo'n 15 km hier vandaan, maar daar ben je niet zo maar, want je moet door de bergen. Daar eenmaal aangekomen hadden we niet zo heel veel tijd meer om inkopen te doen, maar we waren al blij dat ze op zondag open waren. Wij snel het e.e.a. ingeslagen en gaan een andere keer nog wel terug om de rest in te kopen. Het was een behoorlijke grote supermarkt, dus voor je alles gevonden had, was je wel even verder. Maar wat we nodig hadden hebben we gevonden. Gaat helemaal goedkomen.

Toen weer terug naar het complex welke heel goed beveiligd is. Er is een poort waar je met een code in en uit kan komen, er kunnen dus geen vreemde mensen zomaar het terrein opkomen. Fijn idee.

Daarna lekker gegeten van onze gekochte lunch en daarna zijn we weer met ons drietjes naar het zwembad gegaan. John heeft eindelijk zijn spannende boek uit kunnen lezen en ook Lisa en ik zijn lekker opgeschoten in onze boeken. Dit is echt vakantie.

Straks willen we richting het dorp zelf gaan om te kijken of daar ook een supermarkt is en kijken of we ergens lekker kunnen eten. Inmiddels zijn we schoon gedoucht en onze huidjes vertroeteld met aftersun. Ja hier houden we het nog wel even vol.

Groetjes van de genieters

• 12 Juli 2015 - 20:02

ZHUFKES:

Ha die vakantie gangers jullie zijn weer lekker uitgerust en kunnen nu lekker gaan genieten maar dat zal wel lukken het ziet er teminste heel gezellig uit allemaal nu we waren blij dat jullie goed waren aan geKomen en dat het! Over levens tasje goed van pas hallo vakantiegangers hier pa ma was bezig maar. Kreeg net een telefoon hier is zeweer gr pa Sjany belde hoe het met me was nu ik heb nog veel jeuk ik word er tureluurs van maar ik ben nog maar drie dagen bezig met die tabletten dus blijf ik hopen dat het alsnog over gaat nu jullie weten het een en ander weer hartelijke groetjes en een dikke knuffel van ons pa en ma

• 12 Juli 2015 - 20:30

Harry En Herma Alias De Heesbeestjes :

Hallo heerlijke chillers

Na al dat oponthoud van gisteren is het superlekker om helemaal niets te doen. Behalve genieten van het zonnetje en een goed boek. De boodschapjes tel ik even niet mee. Hou vast en geniet er vrolijk op los. Maar dat is jullie wel toevertrouwd :-)

Veel plezier en we wachten op jullie volgende belevenissen.
    De Heesbeestjes