2e vakantiedag - Reisverslag uit Le Hameau, Frankrijk van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu 2e vakantiedag - Reisverslag uit Le Hameau, Frankrijk van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu

2e vakantiedag

Door: Willy Ufkes

Blijf op de hoogte en volg Willy

13 Juli 2015 | Frankrijk, Le Hameau

Hallo allemaal,

Hier zijn we weer.
Gisterenavond zijn we naar het dorp zelf gegaan en toen wij de auto parkeerden zagen we gelijk een restaurant aan de haven. We hadden gelijk een tafeltje en mooi uitzicht over een heleboel mooie boten waarvan een paar hele dure! We keken ook zo op zee en je zag alle bootjes zo langsvaren of binnen komen varen de haven in. Was een leuk gezicht. het restaurant was volgens ons net nieuw, want alles zag er zeer gelikt uit, de bediening was aardig. We moesten wel een poos op ons eten wachten, maar dat maakt niet uit, we hebben tenslotte vakantie. Toen het eten eenmaal kwam, was het heerlijk. Ik zat aan de reling kant en zag dat er een dikke vette auto achteruit reed en hij klapte zo op een andere auto die ik zo naar voren zag schieten. Hij had het niet eens door, omdat hij zo'n dikke bak onder zijn kont had. Er waren mensen die onderin zaten bij het restaurant en die attendeerde hem erop dat hij tegen een andere auto aan zat. Hij keek een beetje lachend achteruit en reed toen gewoon weg.... Je auto zou daar maar gestaan hebben, volgens mij ben je dan niet echt blij.
Na het eten zijn we nog een stuk langs het water gelopen en zagen ook dat het strand niet echt groot is, we kijken wel of we daar nog een keer naartoe wilde gaan.

Daarna weer naar ons tijdelijke huis gereden, dit gaat echt via een hele erge kronkelweg met veel scherpe bochten omhoog. Maar John is net een Max Verstappen en rijdt alsof hij dit al jaren doet ;-)

Vanmorgen werden we wat later wakker, gelukkig koelt het 's avonds lekker af waardoor je prima kan slapen. We werden alle drie moe wakker, dus ik denk dat de moeheid er gewoon uit kwam. Het was ook bewolkt, maar de temperatuur is nog steeds heel erg lekker. We wilde eerst op pad, maar omdat we niet veel puf hadden zijn we gewoon weer lekker naar het zwembad gegaan. Daar waren nog voldoende bedjes en parasols. Lisa en ik ons geïnstalleerd en John kwam later. De zon kwam ook weer gewoon door. Wij lekker lezen en zwemmen. Het zwembadwater heeft een heerlijke temperatuur. Je kan zo doorlopen, wat we ook regelmatig gedaan hebben. Af en toe lekker in slaap vallen en gewoon genieten van de omgeving en de rust.
Later op de dag wordt het drukker in het zwembad en is het ook erg gezellig. Ik heb het idee dat we de enige Hollanders hier op het complex zijn, de rest is allemaal Frans, we hebben een Deen gezien en een Luxemburger. Maar het is echt een prima complex, schoon en ook rustig. 's Avonds geen herrie van discomuziek o.i.d..

Morgen willen we met de boot overvaren naar St. Tropez. Schijnt dat je een 25 minuten aan het varen bent voordat je er bent, terwijl we het zo zien liggen. We zijn benieuwd, volgens mij is het hartstikke leuk.

Jullie zullen het wel weer horen/lezen.

Tot de volgende keer maar weer!

Groetjes van de genieters

• 13 Juli 2015 - 21:57

ZHUFKES:

Ha vakantiegangers bedankt voor jullie verslag jullie vermaken je best maar daar hebben jullie tenslotte vakantie voor het weer is bij jullie wel beter als hier vandaag is het steeds wisselvallig maar jullie liggen lekker aan het zwembad maar genieten jullie er maar van hier gaat alles zijn gangettje nu hartelijke groetjes en een dikke pakkert van ons pa en ma

• 14 Juli 2015 - 01:54

De Heesbeestjes :

Hallo rustzoekers

Lekker hoor op deze manier ' weer op krachten komen' . Jullie zaten eerste rang zo aan de haven haven. De eigenaar van de auto is er maar mooi klaar mee met zo'n brokkenpiloot. Gelukkig niet jullie auto. Vandaag heerlijk varen naar St. Tropez . We zijn benieuwd. Veel plezierrrrr :-)
    Groetjes