Bad Gastein - Reisverslag uit Bad Gastein, Oostenrijk van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu Bad Gastein - Reisverslag uit Bad Gastein, Oostenrijk van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu

Bad Gastein

Door: Willy Ufkes

Blijf op de hoogte en volg Willy

19 Augustus 2014 | Oostenrijk, Bad Gastein

Hallo allemaal,

Hier zijn we weer.....
Vanmorgen eerst lekker uitgeslapen, want het was behoorlijk bewolkt in de bergen. Op ons gemakje ontbeten, boel opgeruimd en toen op pad.

We zijn deze keer inderdaad naar de plaats Bad Gastein gereden. Is ongeveer een uurtje rijden. Dit is een soort kuuroord waardoor een mega grote waterval stroomt. Vorige keer kwam het echt met bakken uit de lucht en hebben we een klein stuk van de waterval omhoog geklommen. Nu was het droog, een beetje fris, maar prima weer om dit te doen. Het was een flinke klim omhoog en we voelde ons af en toe net klimgeiten ;-). Maar het was de moeite waard, wat een natuurgeweld!
Veel foto's gemaakt en een paar zijn te zien op Facebook.
Met al dat klimmen kregen we het toch behoorlijk warm en konden we de vesten uitdoen.
Toen weer naar beneden gelopen en je kon nog een stuk verder naar beneden lopen om het vervolg van de waterval te zien. Dit hebben we ook gedaan. Er zijn heel veel quelle (warmwaterbronnen) en onderweg kon je even bij een fonteintje uitrusten. Daar stond ook een soort minifonteintje, dus ik wilde even mijn handen afkoelen, bleek het dus heel warm water te zijn uit een van die quelle.
Na verloop van tijd bij het lagere punt van de waterval aangekomen en daar werd je gewoon nat van die waterval.
En toen weer naar boven geklauterd richting centrum. Helaas is er heel veel verval met deze grote gebouwen/hotels. Echt vergane glorie, sommige zijn wel gerestaureerd en die zien er ook mooi uit, maar de meeste hebben heel veel te lijden van het vocht en zien er niet uit.
Echt zonde want het zijn een soort gebouwen zoals het Kurhaus in Scheveningen en als ze gerestaureerd zouden zijn, ziet dat er natuurlijk prachtig uit.

John had alleen zijn nieuwe schoenen aan getrokken en die voelde een flinke blaar opkomen en kon niet veel verder meer lopen. We zijn toen op een terras gaan zitten, John lekker aan de cappuccino, ik een Chai latte (echt heel erg lekker!) en ons ijsmonster Lisa aan een ijsbol met vers fruit. Daar een beetje bijgekomen van al die klimpartijen.

Toen weer richting huis gereden en nu lekker even chillen voordat het eetfestijn weer gaat beginnen..... Het is Bauern avond en gisteren zagen we de eigenaar net vertrekken om te gaan jagen, liep met een flink geweer op zijn rug, dus wie weet wat we vanavond op ons bord krijgen....

Ook vandaag viel het weer mee, rond de 19 graden en droog en nu schijnt de zon. Hopelijk blijft het zo, want dan kan je echt dingen ondernemen.

We hebben het heel erg naar ons zin!

Groetjes van ons!

• 19 Augustus 2014 - 18:26

H En H:

Hallo calorieverbranders ;-)

Jullie hebben weer veel gedaan. Lekker geklommen dn geklauterd. Jammer van die vergane glorie van sommige panden. Anders was het een zeer bijzondere plek. Al klinkt het best goed.
    misschien krjjgen jullie wel ree op het menu. Eet smakelijk! !

Groetjes
    de heesbeestjes

• 19 Augustus 2014 - 19:45

ZHUFKES:

Allo hier een paar woorden van pa en ma ikheb je verslag ge lezen van herma wy kygen alleen Fotos binnenhallo vakantiegangers jullie zijn aardig aan het klimmen en klauteren zoals ik gelezen heb maar jullie vermaken je wel nu hier gaat alles zijn gangetje heel veel plezier en tot wederhoren kus van pa en ma