Een leuke dag - Reisverslag uit Kleinarl, Oostenrijk van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu Een leuke dag - Reisverslag uit Kleinarl, Oostenrijk van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu

Een leuke dag

Door: Willy Ufkes

Blijf op de hoogte en volg Willy

18 Augustus 2014 | Oostenrijk, Kleinarl

Hallo allemaal,

Vandaag weer een super leuke dag gehad. Toen we vanmorgen wakker werden scheen de zon al volop en hingen onze broodjes keurig aan de deur met de menukaart voor vanavond. We konden heerlijk op het balkon ontbijten waar het gewoon warm was.

Na het ontbijt besloten wat we gingen doen. Gelijk het zwembad of, omdat het zo mooi weer was iets ondernemen en dan na terugkomst naar het zwembad. Het werd dus het laatste.
We hadden besloten om in Wagrain de gondel naar boven te nemen, daar wat rondlopen en weer terug naar beneden. Zo gezegd zo gedaan.
Ticket gekocht en met de gondel naar boven, dat duurde best lang en we hadden een prachtig uitzicht op de bergen en de dalen.
Eenmaal boven was het echt heel erg leuk, overal waren er dingen om te ontdekken en te zien. Er was een meertje waar kinderen over stapstenen en met een vlonder aan een touw trekken weer terug konden oversteken. Er waren grote rennen met konijnen die reuze oren hadden. Daar kunnen Lucky zijn oren wel 10x uit. Overal zag je andere bergstations met gondels, stoeltjesliften enz. Waanzinnig mooi uitzichten vanuit alle kanten.
Er waren heel veel mensen met kinderen en voor die kinderen waren ook heel veel dingen te doen.
Helemaal om het meertje gelopen en toen richting een berghut een heel stuk verderop. Onderweg had je allemaal leuke waterdingen of dingen met zand waar je wat mee kon doen. Na een flink stuk naar beneden gelopen te zijn, kwamen we bij de berghut aan. Daar was het mega druk, dus maar weer zo brutaal geweest om te vragen of we ergens bij mochten komen zitten. Geen probleem, we worden er nog bedreven in ;-)
Lekker een warme apfelstrudel met vanillesaus gekozen met drinken. Aan de zijkant van het terras liepen gewoon de koeien met hun bellen te grazen.
Het was wel grappig want bij de mensen waar we bij waren gaan zitten was ook een klein ventje van anderhalf en die had een flesje drinken, dus ik met hem proosten. Nou dat vond hij wel wat en dat hebben we heel vaak mogen doen. En iedere keer een big smile na het proosten. Zo schattig!
En toen moesten wat we omlaag gelopen hadden ook weer omhoog lopen. Is toch een stukkie zwaarder.... maar de buiken waren gevuld dus we hadden weer brandstof om dit te doen, maar het was wel flink klimmen. Het weer was heerlijk, een zonnetje en wind en we konden gewoon in een korte broek en een hempje lopen. Genieten dus.

Weer met de gondel naar beneden en naar huis gereden. Toen bikini aan en naar het zwembad. Ingesmeerd en geïnstalleerd. Lisa het zwembad ingedoken, maar het water is behoorlijk koud. Helaas kwam er toen een mega grote wolk voor de zon en na een half uur lagen we beide met dikke kippenvel op ons bedje. Hmmmm, dan maar naar het binnenbad. Daar was het heerlijk warm en hebben we lekker gezwommen. Daarna op een ligstoel een boek liggen lezen. John had zin om in ons appartement te blijven.

Toen even gedoucht en konden we ons weer verheugen op een heerlijke maaltijd in het hotel. Nou dat smaakte weer super en nu zijn we dus weer met zeer gevulde buiken terug in ons appartement. We gaan nu gezellig een spelletje doen en dan weer slapen.

Morgen kijken we weer het weer aan en misschien gaan we naar een dorp (kuuroord) hoog in de bergen waar een mega waterval doorheen loopt. De vorige keer regende het pijpenstelen en konden we niet tot aan boven komen omdat het steeds harder ging regenen. 2e Poging dus misschien...

Tot de volgende keer!

Groetjes van de berggeiten

• 19 Augustus 2014 - 04:20

H En H:

Hallo berggeiten, waterratten en schransberen ;-)

wat een verschrikkelijke dingen hebben jullie weer meegemaakt haha. Klinkt geweldig. We hopen dat het vandaag weer zo'n leuke dag wordt. Veel plezier.