1e echte vakantiedag - Reisverslag uit Kleinarl, Oostenrijk van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu 1e echte vakantiedag - Reisverslag uit Kleinarl, Oostenrijk van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu

1e echte vakantiedag

Door: Willy Ufkes

Blijf op de hoogte en volg Willy

17 Augustus 2014 | Oostenrijk, Kleinarl

Hallo allemaal,

Hier ons 1e echte vakantiedag verslag.

Heerlijk geslapen van de gezonde berglucht en misschien ook van de fles wijn ;-)
Vanmorgen rond half 9 opgestaan, want we gingen in het hotel ontbijten en dan moet je toch een beetje op tijd arriveren.
Het was echt super verzorgd, je kon het niet opnoemen of het was er. Een goede bodem geslagen voor de rest van de dag....
Eerst lekker in het zonnetje op ons balkon gezeten, een boek lezen, Lisa weer een armbandje zitten maken en zitten tekenen.

Toen onze wandelschoenen aangetrokken en op weg naar een meer genaamd Jägersee. Het was echt een prachtige route waar je langs een snel stromende beek liep, veel mooie natuur en ook heel veel leuke kleine paardjes gezien. Na dik een uur lopen kwamen we bij het meer aan en daar was het gezellig druk. Na deze inspanning hadden we wel wat lekkers verdiend, maar zo dachten meer mensen bij het restaurant.... Het terras zat echt bomvol.
Ik zag dat er een familie bijna klaar met eten was en gewoon gevraagd of we erbij mochten komen zitten. En dat mocht, dus wij hadden een mooie plekje pal aan het water waar zwanen met kleintjes, eendjes en hoentjes aan het zwemmen waren. Het water was echt glashelder, je kon zo de bodem zien en ook hoe die vogels nu eigenlijk zwemmen met die zwemvliezen. Heel leuk!
Na een heerlijke tosti en Lisa een apfelstrudel met vanille saus (was errug lekker...) konden we er weer tegenaan en zijn we nog een heel klein stukje langs het meer gelopen.
Het weer was super, de zon scheen, er stond een beetje wind en het was niet te warm om te lopen. We zijn dus ook lekker verkleurd.

Daarna weer aan de terugweg begonnen en op het laatst deden de voeten wel een beetje pijn en waren we blij dat we ons appartement weer zagen na een uur.

In ons appartement een beetje uit zitten blazen, wat lezen en douchen. Toen mochten we weer naar hotel om van het eten te gaan genieten. Deze keer was het grill avond, alleen mochten we gelukkig wel binnen zitten, want het was te fris om buiten te eten. De kok was buiten aan het grillen wat zalig rook en wij hebben weer lekker gegeten. Een gekoelde fles rode wijn erbij die er prima bij paste.

Nu zitten we in het appartement uit te buiken en gaan we nog een spelletje met z'n drieën doen. Ik denk dat het niet laat gaat worden vanavond, zijn best nog een beetje moe van de reis en de flinke tippel die we vandaag gedaan hebben.

Wat we morgen gaan doen, weten we nog niet, hangt van het weer af. Als het mooi weer is, gaan we naar het zwembad en is het minder weer, dan gaan we op pad.

Dit was het weer!

Groetjes van de genieters

• 17 Augustus 2014 - 21:18

H En H:

Hallo levensgenieters

Of moeten we jullie kilometervreters noemen? Het verhaal is weer beeldend geschreven. Met mijn ogen dicht is het net of we er zelf zijn. Goed gedaan om bij mensen aan tafel te gaan zitten. Anders kun je blijven wachten;-).
    Hoop dat het morgen weer zo'n mooie dag is.