Een dagje toerist spelen - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu Een dagje toerist spelen - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Willy Ufkes - WaarBenJij.nu

Een dagje toerist spelen

Door: Willy Ufkes

Blijf op de hoogte en volg Willy

13 Augustus 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo harde zwoegers,

Vanmorgen werden we rond 06.00 uur wakker...., maar we lagen gisteren er ook al om 21.30 uur in bed. We hadden het zeker nodig, hahaha.

Gezellig met z'n vieren ontbeten, (Maryam moest vandaag werken) en daarna zijn we naar San Francisco stad zelf gereden. We hebben de beroemde hele steile straten gereden en de smalste kronkelweg van de stad gezien. Dat is echt een hele toeristische trekpleister, wat ook duidelijk te merken was, want we stonden al een tijd van te voren dik in de file. Lisa en ik zijn na verloop van tijd uit de auto gestapt en het stuk gelopen. In begin waren we zelfs nog sneller dan met de auto.... De zon begon door te breken en we voelden ons echte toeristen.

Daarna zijn we doorgereden naar Pier 39. Dit is een toeristische plek waar in de haven pallets drijven waarop zeehonden vertoeven. Dat is een heel grappig gezicht en er lagen er zeker wel meer dan 50 die dat specifieke zeehondengeluid produceerden. Vanaf die pier kan je ook heel goed Alcatras zien liggen. Er waren allemaal leuke winkeltjes en Lisa heeft een mooie linnen tas gescoord.

We hadden inmiddels trek gekregen en zijn toen bij een soort bakkerij een specialiteit gaan eten. Dat was een groot rond brood die ze uithollen en daar gaat dan soep in. Nadat je de soep opgegeten hebt kan je het brood lekker opeten. Binnen in de bakkerij zag je via rails langs het plafond mandjes van de bakkerij naar de winkel glijden. Was heel leuk om te zien. Als je buiten naar de achterkant liep, kon je zo de bakkerij inkijken en stond er iemand grappige broden te maken. O.a. beren, een grote krokodil of een krab, hij had ook een microfoon om met de mensen die stonden te kijken te kletsen.

Onderweg richting parkeergarage kwamen we ook een winkel/bar/restaurant tegen in junglestijl. Dat zag er toch leuk uit! Er waren watervallen, een grote poort wat een aquarium was met hele mooie en grappige vissen. Was je aan het rondkijken, werd het opeens donkerder en begon het zogenaamd te onweren, daarna allemaal jungle geluiden. Een bar helemaal in jungle stijl, het plafond was met een sterrenhemel enz. Je keek je ogen uit. Lisa nog op de foto gezet die net deed of ze een vis op haar hand liet rusten. Dat beest bleef keurig hangen in het aquarium.

Daarna waren we toch lichtelijk versleten en zijn we richting auto gelopen en naar huis gereden. Vanavond krijgen we verse zalm van de grill, dus dat wordt weer smullen! Morgen op tijd op, want dan gaan we met Pim mee met de tram naar zijn werk. Wij gaan dan een ander gedeelte van de stad bekijken en tussen de middag gaan we bij zijn werk lunchen (dat schijnt gewoon te mogen en heel leuk te zijn)

Ik zal kijken of ik nog wat foto's kan mailen naar jullie.

Groetjes van ons

• 13 Augustus 2013 - 05:18

Harry En Herma:

Hallo toeristen in het mooie San Francisco.
    Dat was weer een goed bestede dag. Het rook zeker wel kekker bij de zeehonden.
    Dan is het lekker om een speciaal soepje te eten. Was jullie neus ook weer gereset.
    Veel plezier en maak de stad maar onveilig met zijn 3 tjes. Niet te veel geld uit geven hoor ;-)